Odpowiednie zarządzanie pocztą elektroniczną w pracy biurowej
Podczas pracy biurowej przy użyciu komputera, nieraz do naszych obowiązków należeć będzie zajmowanie się pocztą elektroniczną. W zależności od profilu i intensywności działalności firmy, może być to zadanie łatwe lub też bardzo wymagające.
Aby uniknąć pogubienia się w wiadomościach, możemy zastosować się do kilku prostych porad.W zależności od naszych innych obowiązków, pocztę należy sprawdzać odpowiednią liczbę razy w różnych godzinach.
Po przejrzeniu nowych wiadomości, niezależnie od ich priorytetów, warto oszacować, czy są to sprawy, których wykonanie zajmie nam nie więcej, niż dwie minuty. Jeśli tak, to odpowiadamy natychmiastowo.
W przeciwnym wypadku ustalamy odpowiednie priorytety. Do porządkowania wiadomości przydadzą się foldery, do których przenosić będziemy maile archiwalne, pilne, czy do załatwienia w późniejszym terminie.
Przed każdą odpowiedzią należy też sprawdzić, czy nasz tekst nie zawiera błędów, czy nie zapomnieliśmy dołączyć załącznika oraz czy w odbiorcach znajdują się odpowiednie osoby.Komunikacja w firmach jest bardzo ważnym czynnikiem.
Uporządkowana i sprawna praca z pocztą elektroniczną pozwoli nam na efektywniejsze wykonywanie naszych obowiązków.
ulga badawczo – rozwojowa